Skorpionbjerget af John Flanagan

onsdag den 13. januar 2016



Skorpionbjerget
Org. titel: Scorpion Mountain

Serie:  Våbenbrødre 5
Org. serie titel: Brotherband 5

John Flanagan

409 sider

Nyt Nordisk Forlag - 2015
Org. udgivet i 2014



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogens bagside:
Kong Duncan fra Auraluen er alvorligt bekymret, da en ondskabsfuld sekt truer med at slå hans datter, prinsesse Cassandra ihjel.

Kongen beder Hal og han Hejrer, samt den dygtige Ranger Gilan, om at påtage sig den farlige opgave at forsøge at tilintetgøre sektens leder og hans bande af mordere, der skjuler sig langt ude i Arridas hede ørken, i det utilnærmelige Skorpionbjerg.

Det bliver et kapløb med tiden og en krævende færd på land og til vands at så Skorpionbjerget - og undervejs lurer mange fjender og farer...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Endnu engang blander karaktererne fra Skyggens Lærling sig med Våbenbrødrene og endnu engang er jeg ret glad for den kombination. Jeg synes at Hal og hans Hejrer er nogle gæve gutter og jeg elsker at få lov at tilbringe lidt tid med Ranger Gilan.

Bogen er især en fortælling om venskab og sammenhold. Jeg elsker hvor meget Hal gør for at holde sit mandskab sammen og sørge for at alle føler at de bidrager med noget. Særligt Ingvar er med sit svage syn en udfordring fordi han føler sig overflødig i kampsituationer. Han kan jo ikke se hvem der er ven og hvem der er fjende. Jeg er imponeret over Hals evne til at skabe løsninger.

Ud over venskab, så er der selvfølgelig også masser af action og kampe i denne bog. Våbenbrødrene må endnu engang bevise deres værd og jeg elsker at de ikke er uden fejl. De er unge og dygtige, men de er ikke usårlige og selvom de kan løse mange problemer, så laver de også fejl der fører dem ud i nye udfordringer.

Våbenbrødre-bøgerne er ikke de største fortællinger, men jeg elsker dem, fordi jeg ved hvad jeg går ind til og jeg næsten altid er sikker på en god og hyggelig læsestund. De er blandt mine go-to bøger når jeg bare ønsker noget let. Mangler du også nogle gange noget let og god underholdning, så vil jeg ikke tøve med at anbefale John Flanagans Våbenbrødre.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien: Våbenbrødre

Ingen kommentarer :

Send en kommentar