November og December 2015

torsdag den 31. december 2015

Tiden går og jeg når slet ikke at skrive disse opdateringer.
Et billede fra slutningen af november
November forsvandt i et hav af fødselsdage. Jeg tilbragte for første gang en dag på Bogforum og det var ret sjovt at være med til, og det er noget som jeg sagtens kan forestille mig at skulle afsted til en anden gang.

Min graviditet går fantastisk godt. Jeg har på ingen måde haft det dårligt og jeg lægger sjældent mærke til at jeg er gravid fordi jeg er begrænset. Maven vokser da, og jeg kan ikke længere passe mine orange arbejdsbukser. Mine almindelige jakker kan heller ikke lukkes, så har været ude at finde en fiberjakke i str. stor så jeg har noget jeg kan være i når vi skal på skiferie næste år. Jeg har været til scanning og et besøg hos både jordmoder og læge. Scanningen var dejlig for endnu engang at få bekræftet at der var liv derinde, men samme da som scanningen begyndte jeg også selv at mærke liv derinde fra - og her for et par uger siden mærkede kæresten også spark. Besøget hos jordmoderen og lægen synes jeg er lidt mærkelige. Jeg har ikke rigtigt nogen spørgsmål, så det tager ikke ret lang tid lige at blive mærket på og lyttet til og så er det ud af døren igen. Jo det er da rart at blive fulgt og vide at alt er ok, men jeg kan godt føle at det er lidt spild af tid når jeg istedet skulle være på arbejde.

December er jo lig jul, og for mit vedkommende var julen lidt lang tid om at indfinde sig. Den nåede det dog og jeg har haft en fantastisk hyggelig juleaften i selskab med svigerfamilien. I weekenden inden jul havde jeg også besøg af min familie fra Sjælland og her var vi i Odense Teater for at se Brødrene Løvehjerte. Fantastisk forestilling.



Oktober, november og decembers bøger:
Jeg glemte helt at skrive om hvad jeg læste i oktober, så nu kommer der en opdatering om min læsning i årets sidste 3 måneder.

Jeg har læst 3 almindelige papirbøger. Den første var den korte bog Trolddom og Falkefjer af Helle Ryding, som jeg fandt ret sød. Derefter læste jeg Overlevernes By af Lise Bidstrup. En dystopisk fortælling der kommer skræmmende tæt på når den foregår i Danmark. Den sidste er Mind Games af Teri Terry, som også var en dejlig læseoplevelse.

Derudover er jeg kommet i gang med lydbogs-lytteriet igen, da jeg opdagede at Eliten af Kiera Cass nu var kommet som lydbog på mofibo. Den bog holdt mig med selskab i nogle af timerne frem og tilbage fra arbejdet inden jeg begyndte næste lydbog: Leoniderne af Nanna Foss. Leoniderne er en bog jeg har haft lyst til at læse lige siden jeg fik den til bogbloggertræffet i 2014. Det er så ikke rigtigt blevet til noget, så jeg besluttede at forsøge med lydbogsversionen. Intet dårligt valg og glæden var da også stor da jeg fandt ud af at toeren, Geminiderne, også allerede er klar som lydbog. Mon ikke det er en bog jeg skal lytte til næste år?

De to lydbøger tilsammen giver 22 timer og 59 minutter.

6 kommentarer :

  1. Godt nytår og tillykke med graviditeten. Jeg tror slet ikke, at jeg vidste du var gravid, eller også har jeg glemt det igen, men hvor er det spændende:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak og godt nytår til dig også. Jeg har vidst også kun nævnt graviditeten en enkelt gang før. Men det bliver meget spændende.

      Slet
  2. Uh det går stærkt med den mave ;) Hvornår er det du har termin?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes også at det går hurtigere og hurtigere. Jeg har termin 5. april, så om ca. 3 måneder :)

      Slet
  3. Jeg kender godt det, med at tiden flyver afsted - især de sidste måneder af 2015 føler jeg forsvandt aaalt for hurtigt!
    Men åh, hvor er du fin gravid - tillykke med det! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er mærkeligt som den nogle gange flyver afsted og alting sker alt for hurtigt. Tiden er bare en sjov størrelse som man nok ikke skal forsøge at blive alt for klog på.

      Og tusind tak :)

      Slet