Rock War: Det første slag af Robert Muchamore

onsdag den 3. juni 2015



Rock War: Det første slag

Serie: Rock War 1

Robert Muchamore

294 sider

Gyldendal 2015
Originalt udgivet 2014

Bogen er et anmeldereksemplar fra Gyldendal gennem deres facebook-side Gyldendal - Ung

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogens Handling:
Jay drømmer om at være med i et rigtigt og serieøst rockband, der spiller god musik og optræder på store scener.

Dylan er doven og forsøger blot at finde en måde at slippe for rugby på. Er rockbandet på skolen den perfekte løsning?

Sommer bor sammen med sin gamle og syge bedstemoder, og livet er egentligt lidt trist, indtil Michelle overtaler hende til at forsøge sig som forsanger i deres band.

Tre unge mennesker, tre bands med store drømme.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Min mening:
En bog om rockmusik og en flok teenagere der til tider opfører sig lettere sindssygt burde slet ikke være noget for mig. Alligevel formår Robert Muchamore at skrive en bog jeg ikke kan lægge fra mig. Efter jeg har læst Cherub var jeg spændt på hvad Muchamore levere, nu hvor agent-teamet er skiftet ud med rockmusik. Og det var alt i alt en dejlig oplevelse.

Jay, Dylan, Sommer og deres band-venner er en flok herlige og meget forskellige karakterer. Jay kommer fra et mindre kriminelt miljø, og selvom jeg slet ikke kan se hvorfor man begår kriminalitet eller laver hærværk så er det nu ret spændende at læse om Jay og hans brødre. Sommer er virkeligt også en dejlig karakter. Jeg fik næsten helt ondt af hende som hun gik og passede på sin bedstemor og skulle sørge for at købe ind og have penge nok til hele måneden. Hun er dejligt menneskelig og efterhånden som bogen skrider frem slår hun sig mere og mere løs. Det er skønt at se. Dylan har jeg ikke så meget at sige om. Det var først ret sent i bogen at jeg begyndte at synes om ham.

Rock War er en skøn og hurtigt læst bog. Det er sådan en bog hvor siderne vender sig selv, men som man ikke behøver tænke meget over undervej. Den er så at sige perfekt som god underholdning.  

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ingen kommentarer :

Send en kommentar