Eventyrteatret: De Vises Sten

fredag den 17. oktober 2014

I søndags var jeg en tur i Tivoli for at se Eventyrteatrets familiemusical De Vises Sten. Jeg ville egentligt have skrevet lidt om den tidligere, men jeg har simpelt hen været så træt i denne uge. Nu kan jeg rigtigt mærke at jeg jeg er begyndt på arbejde og laver noget jeg slet ikke har været vandt til i lang tid. Nå, men tilbage tilbage til det, det her indlæg egentligt skulle handle om: Teater.

Eventyrteateret er et teater hvor alle skuespillerene er børn og unge mellem 7 og 19 år. Det er en fast tradition at vi tager ind og ser deres efterårsforestilling, og således var det nu 21 gang jeg satte mig til rette i teatersalen og lod mig fortrylle af eventyret. Skuespillerne er selvfølgelig skiftet ud mange gange og forestillingerne har gennem årene fået flere lag, men ligemeget hvad så jeg sikker på at opleve et eventyr når jeg tager i Eventyrteatret. I år var selvfølgelig ingen undtagelse.

I år er forestillingen De Vises Sten der handler om drengen Kim der begiver sig ud på lidt af en rejse for at finde De Vises Sten. Kims lillesøster Liv er meget syg og stenene kan redde hende. Kim kommer helt til Indien hvor han møder tiggere og guder, en alkymist og en meget oprørsk prinsesse.


Overornet set var jeg rigtigt glad for min teateroplevelse i år. Der var gode sange og fantastiske skuespillere. Især pigerne Iris Mealor (Kims lillesøster Liv), Eva Paludan (tiggerbarn) og Julie Vangaa (Prinsesse Nidra) gør det super godt. Jeg glæder mig til at følge dem i fremtidige forestillinger.

Eventyrteater indeholder også altid en god portion humor og denne gang stod Prins Rani (spillet af Mathias Hartmann Niclasen) for en del af underholdningen. En møgforkælet prins der bare vil have sin vilje og er ret så forfærdelig. Sammen med hans far Maharajahen (spillet af Magnus Haugaard Petersen), der efterhånden ikke kan se mere, står han for nogle af de største grin.

Jeg bliver også nød til at fremhæve Tiggerprinsen Seth (spillet af Theis Post). Han spiller fantastisk og formår at spille rå tigger og yndefuld danserinde i løbet af et par timer.

I får lige en video mere for at fornemme stemningen:


Selvom jeg generelt set var tilfreds, så havde jeg samtidig også lidt en tam følelse da tæppet gik ned. Jeg kan ikke helt sætte fingeren, på hvorfor. Måske har jeg bare set andre stykker der var bedre og derfor føles dette ikke helt på samme måde. Måske var Prins Rani lidt for meget (selvom han var sjov). En ting er jeg dog helt sikker på. Når jeg har hørt sangene et par gange mere og lært nogle af dem, så vil jeg elske dem lige så højt som jeg elsker de andre forestillinger. Mine med-teatergængere synes at det var super godt.

I andre kan stadig nå at se musicallen. Eventyrteatret spiller både lørdag og søndag (18 og 19. oktober), så hvis I alligevel er i nærheden af Tivoli, så kan jeg bestemt anbefale at I tager en tur i teatret også. Hvis ikke I kan nå det, så tør jeg godt allerede nu anbefale jer at sætte tid at i efterårsferien næste år. Der kan læses mere om Eventyrteatret og bestilles billetter her: Eventyrteatret: De Vises Sten

PS. når man skal se teater i Tivoli her i efterårsferien er det rigtigt hyggeligt at bruge lidt tid før eller efter forestillingen på at gå rundt og se på den Halloween-pyntede park og de mange græskar.

2 kommentarer :

  1. Hej Kathrine. Tak for en super dejlig efterårsdag i Tivoli. Det var endnu et dejligt stykke fra Eventyrteateret. Godt skrevet om deres optræden.

    SvarSlet