Følelse af Christina Bonde

torsdag den 7. august 2014



Følelse

Serie: Nattens Sanger 3

Christina Bonde

 307 sider
Målgruppe: 15+

Forlaget mellemgaard - 2014

Anmeldereksemplar fra Christina Bonde
og 
forlaget mellemgaard


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogens begyndelse:
Natten er svigefuld. Den bedrager skæbnen og forvirrer følelserne. Gør mig svag, men styrker mig samtidig. Holder drømmende beskæftiget.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fra bogens bagside:
Missionen er sat i værk. Med blodet som sit eneste våben og med de følelser, der manifesterer budskabet, kaster Victoria sig ud i kampen. Helt tæt på Hector skal hun sikre sejren. Men intet går som forventet.

I ondskaben finder Victoria svar på vitale spørgsmål, der sender hende ud i en afgørende vendetta, der truer med at koste hende dyrt. Nødtvungent må hun acceptere Lucas og Alexander i en magtfuld forening, der vil revolutionere vampyrsamfundet for altid.

Fortidens dæmoner bekæmpes, og i kulissen venter uforudsete forandringer. I sin endegyldige skæbne finder Victoria omsider sig selv. Lykken synes fuldbragt ... men er alle fjender besejret?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Min mening:
Følelse er en fantastisk afslutning på denne serie. Christina Bonde gør det virkeligt godt med at binde alle tråde sammen og få det hele til at give mening. Samtidig lægger hun nye elementer ind i historien, der betyder at den ikke bare stopper når sidste side er vendt, men at man selv kan tænke videre (og måske kan det endda blive til endnu en serie fra Bondes hånd).

Jeg kan stadig rigtigt godt li' Victoria. Hun er skøn og hun vil gøre alt for at redde dem hun holder af. Det er interessant at se hvordan hendes følelser påvirker det ellers følelsesløse vampyrsamfund. Lucas synes jeg også stadig rigtigt godt om. Jeg elsker at vi lærer hans fortid bedre at kende. Og her spiller Hector også en vigtig rolle. Generelt er Hector et godt modstykke til de andre i historien.

Plottet fungerer også godt. Der var mange ting jeg ikke havde set komme og handlingen tog drejninger som overraskede mig. Vampyrernes samfund og deres tro på skæbnen fascinerer mig, Jeg kan godt li' at der langsomt lukkes op for mere om deres skæbner, men at det samtidig er så åbent så der er plads til spænding i fortællingen.

Jeg kan rigtigt godt li' at de tre bøger er udgivet med så kort mellemrum at man hurtigt kunne få fortsættelsen af historien. Forsiderne hænger også godt sammen, selvom den første vedbliver at være mit yndlings. Jeg har jo en vis svaghed for blålige covers :)

Christina Bonde har med Nattens Sanger trilogien skabt en dejlig vampyr-serie, hvor jeg i hvert fald blev overrasket flere gange. Jeg håber at vi kommer til at se mange flere bøger fra Christina i fremtiden.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien:


Ingen kommentarer :

Send en kommentar