Noget om bær

mandag den 7. juli 2014

Jeg har fået en dejlig og hyggelig bog i gave. Den handler om bær og jeg elsker bær. I haven på vores nye gård er der også masser af bær, så jeg glæder mig meget til at komme i gang med at plukke dem og bruge dem til alt muligt spændende hvis jeg ikke bare spiser dem direkte fra buskene. Bogen jeg har fået er:


Bær i haven og køkkenet af Ritt Bjerregaard og Jørgen Vittrup

Jeg har allerede været lidt på rov i haven. Der er rigtigt mange ribs og solbær og faktisk også en del hindbær. Desværre så er jeg nok lidt for sent ude u forhold til de almindelige hindbær - mange af dem er i hvert fald overmodne. Men midt i mellem de almindelige hindbær har vi også fundet en del gule hindbær og det virker som om de kommer lidt senere end de røde. Der er i hvert fald mange lige nu og jeg synes der er flere modne for hver dag der går. 

Der er også jordbær rundt omkring og over det hele. Dem er vi nok også kommet lidt for sent til. der er i hvert fald ikke så mange tilbage. Tror fuglene har været i dem. Når vi når efteråret kan jeg også glæde mig til at nyde en masse brombær, for sådan nogle har jeg også fundet. Tror også vi har en del hyldebær, så dem skal jeg også lære at bruge til noget.

Foruden alle bærbuskene så er der en masse frugttræer. Jeg er ikke helt sikker på hvad de alle er men jeg glæder mig til at finde ud af det her i løbet af efteråret. Jeg ved at der er æbler og morellerne er modne lige nu, så dem har vi spist lidt af. Træer er bare så stort at man ikke kan nå ret mange af dem.






Ingen kommentarer :

Send en kommentar