Skæbne af Christina Bonde

søndag den 8. juni 2014



Skæbne

Serie: Nattens Sanger 2

Christina Bonde

312 sider
Målgruppe: 15+

Forlaget mellemgaard - 2014

Anmeldereksemplar fra Christina Bonde 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogens begyndelse:
Natten er fremtiden. En uundgåelig del af min skæbne. Mit umulige, tvivlsomme valg.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fra bogens bagside:
Da sorgen knuser Victorias hjerte, imødegår hun sin skæbne. Men uventede hændelser komplicerer hendes nye eksistens. Mens skæbnegudindernes budskab bliver klart, finder Victoria sig selv som midtpunkt i et farefuldt spil af bedrag og opslugende begær.

Hvordan kan Victoria hævne sin sorg, når missionen truer hendes kærlighed til Lucas? Når vejen til sejr tvinger hende i armene på ondskaben? Når magten, hun selv besidder, er eftertragtet og årsag til forbrydelse? Hvem kan hun stole på?

Fjenderne truer overalt. Tvinger Victoria til at beskytte fortiden.
Så fødes en ny skæbne, der samler Victorias hjerte …
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Min mening:
Jeg elsker prologen. Den er så fin og giver mig et indblik i Victoria uden noget filter.

Jeg kan rigtig godt li’ hele vampyrernes verden. Deres tro på skæbnen er interessant og deres skrifter/myter om ophøjede vampyrer er spændende at høre om og opleve. Jeg ville meget gerne lære endnu mere om deres samfund og ”legender”. Når Victorias historie afsluttes i næste bind, er jeg helt sikker på at der stadig vil være materiale i denne vampyrverden til nye eventyr, for jeg tror ikke at vi kan nå at afdække alle hemmelighederne.

Bogen var medrivende og meget svær at slippe. Den stjal i hvert fald en god del af min nattesøvn. Victorias kamp er spændende at følge og ligesom hun selv er i tvivl om hvem hun kan stole på, så tvivlede jeg også selv på nogle personernes oprigtighed. Er de gode nu også så gode som vi har fået at vide?

Handlingen forløber over lang tid, ligesom  Besat gjorde, men det betyder ikke at bogens handling står stille. Der sker hele tiden noget nyt og Victoria gennemgår en del følelser og skal lære at tilpasse sig sit nye liv, nye evner og mangel på samme. 

Selvom bogen er god, medrivende og underholdende, så bærer den lidt præg af at være en mellembog. Victoria gennemgår en kæmpe udvikling med udviklingen i konflikten med Hector står ret stille. Bogen bygger en masse op og stiller en del spørgsmål. Jeg glæder mig til at læse den sidste del og se om alle tråde bliver samlet.

Jeg håber at sidste bog kan svare på alle spørgmål, så der kan komme en god afslutning på denne skønne serie. At serien først udkommer nu, hvor mange vil sige at vampyrbølgen for længst er ovre, ser jeg kun som en styrke. Var serien kommer oveni alle de andre vampyrbøger får et par år siden tror jeg måske den var druknet i mængden. Nu står den derimod frem lidt alene og får lov til at leve sit eget liv. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien:


Ingen kommentarer :

Send en kommentar