Et nyt kapitel i livet

torsdag den 26. juni 2014

I løbet af den næste uge vender jeg de sidste par sider i dette kapitlet og starter på et ny kapitel i bogen om mit liv.

Det nuværende kapitel handler om universitetet, studier og at bo i Aalborg. Dette kapitel slutter meget snart med en eksamen og en titel som Cand.Geom. eller Landinspektør som er det mere mundrette og forståelige titel.

For 5 år siden satte jeg for første gang mine ben i Aalborg samme dag som jeg fik nøglen til min helt egen lejlighed. Kort derefter mødte jeg op til første studiedag på Gammel Torv og mødte mine skønne studiekammerater. Siden da er der sket meget. Jeg er flyttet en enkelt gang og tilholdsstedet på universitet er skiftet et par gange. 10 semestre er gået og på hvert semester er der skrevet min. et stort projekt, så her følger til sjove tal for mine semesterprojekter:

  • 12 projekter
  • 1.111 sider rapporter
  • 638 sider bilag
  • 5,9 kg projekter i alt


Det næste kapitel starter ligesom det nuværende slutter; med titlen som Landinspektør. Det betyder at jeg for første gang i 18 år ikke skal starte i skole igen efter sommerferien - det er en lille smule skræmmende. Det betyder også at jeg starter det nye kapitel som arbejdsløs. En overskrift jeg håber kan ændres hurtigt, for jeg vil så gerne i gang med et rigtigt arbejde.

Det nye kapitel starter også med andre ting som jeg ikke har prøvet før. Jeg bliver gårdejer og skal vænne mig til at bo på Fyn. Allerede den 1. juli pakker vi vores ting ned i Aalborg og kører det hele til Fyn. Selvom det bliver et hurtigt farvel til Aalborg så glæder jeg mig utroligt meget. Vi har i de sidste par måneder malet og gjort klar i vores nye hus, så det er så godt som klart til at vi kommer med vores ting. Jeg glæder mig bare til at komme derned og selvom vi slet ikke har møbler til at fylde huset op, så tror jeg det bliver rigtigt godt. Fordelen er bl.a. at vi får plads til flere bogreoler, så jeg får mulighed for at vise flere af mine dejlige bøger frem.

4 kommentarer :

  1. Det må være spændende, men samtidig også lidt provokerende, at stå overfor noget helt nyt. At starte på nyt studie, det prøver man jo et par gange undervejs, trods alt. Held og lykke med det hele! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt klart spændende. Men der er godt nok mange nye ting man skal finde ud af hvordan fungerer i forhold til det der arbejdsmarked.
      Mange tak :)

      Slet
  2. Stort tillykke, både med landinspektør titlen og gårdejer titlen.

    SvarSlet