Dejligt overraskelsesbesøg

tirsdag den 24. juni 2014


I dag var jeg oppe til min allersidste eksamen, og dagen skulle egentligt bare være foregået stille og roligt i selskab med min søster. Da jeg jo læser i Aalborg og min familie er fra Sjælland, så er der ret langt for dem herop og vi havde derfor aftalt at de bare kom herop til dimissionen på mandag. Min søster ville dog kommer herop og holde en lille uges ferie for også at besøge nogle veninder.

Jeg mødtes med søster i morges og gjorde klar til eksamen sammen med min gruppemakker. Vi kører med gruppeeksamen, så først præsenterede vi projektet på ca. 20 min og blev derefter sendt ud fordi vejledere og censor lige skulle snakke lidt sammen. Det gjorde de så i ret lang tid, inden vi endelig kunne komme ind til "eksamensdelen". Efter godt og vel 2 timer i alt var vi færdige og da jeg træder ud af døren for at vente på min karakter møder der mig en kæmpe overraskelse. Udenfor står ikke bare min søster, men både min mor, min far og min farmor med blomster og flag. Jeg havde slet ikke ventet at de var der, men en virkelig god overraskelse.

De var kørt hjemmefra kl. 4 i morges for at kunne være der efter min eksamen, og det var bare så dejligt at se dem. Et eller andet sted er jeg glad for at jeg ikke vidste de kom, for jeg bryder mig ikke rigtigt om følelsen af at skulle ud og fortælle karakteren bagefter til en masse mennesker. Det lægger ligesom et vidst pres på en under selve eksamen, så den slap jeg lidt for her.

Efter en lang votering blev det endelig tid til at få karakteren. Det var heldigvis gået godt og både min gruppemakker og mig kan nu kaldes os selv for Landinspektører - det er lidt sejt.

Foruden blomster og flag havde min familie også taget kransekage og jordbær med, så vi blev lidt og hyggede i vores fællesområde inden vi tog afsted fra universitet igen. Min farmor havde også en gave med, så nu er jeg den heldige ejer af et eksemplar af bogen Oprører af Louise Haiberg. Jeg er så glad for den, for jeg har hørt så meget godt om den og glæder mig enormt meget til at læse den.


10 kommentarer :

  1. Tillykke med det. Ej jeg blev helt rørt af at læse om din families overraskelse :)

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med det - Og glæd dig til bogen, den er Rigtig god. :D

    SvarSlet
  3. Stort tillykke med titlen :) Og hvor skønt at din familie kom og overraskede dig! :)

    SvarSlet
  4. Mange tak allesammen. Det er lidt mærkeligt og surrealistisk at jeg er helt færdig med uddannelsen. Og det var virkeligt dejligt at se mine forældre og farmor efter eksamen fordi jeg jo på ingen måde havde regnet med at de kom.

    SvarSlet
  5. Stort tillykke :) Og sikke en fin overraskelse! Det er altid dejligt at blive overrasket af sine kære. Og glæd dig til den bog, den er god :)

    SvarSlet
  6. Stort tillykke med det! Og glæd dig virkelig til at læse bogen - den er simpelthen så fantastisk! :)

    SvarSlet
  7. Stort tillykke med det :) Sikke en dejlig overraskelse at kunne fejre dagen med hele familien :)

    SvarSlet
  8. Mange tak Sabrina, Simone og Sidsel.

    SvarSlet