Pectus' sten af Lise Bidstrup

onsdag den 7. maj 2014




Pectus' sten

Serie: Pectus' sten 1

Lise Bidstrup

 250 sider

Carlsen - 2011


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvad bagsiden siger:
Hvad nu hvis verden slet ikke er, som de fleste tror …

Hvad nu hvis dæmoner findes, og de er meget, meget tæt på …

Og hvad hvis det er op til en pige og en dreng at forhindre kaos i at bryde ud …

Isabell kan næsten ikke tro det, da hun bliver opsøgt at et medlem af den mystiske og hemmelige Øvre Orden. Den ældre herre fortæller hende en fantastisk historie om en verden, der består af langt mere end det, som mennesker kan se – og at den verden kun kan fortsætte, hvis hun vil påtage sig at finde Pectus’ Sten, en mission, der i første omgang vil føre hende til Orvieto i Italien.

Laus kan bestemt heller ikke tro det, da han får et brev om, at han er blevet særlig udvalgt til et superhemmeligt tv-show, Pectus’ Sten. Alligevel ender han på et fly på vej mod først Amsterdam og siden Orvieto, hvor tingene udvikler sig i en helt anden retning, end han havde forestillet sig…
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pectus sten er en hyggelig og letlæst bog. Jeg elsker ideen om at Jorden ind i mellem skal fornys – lidt ligesom når vi formaterer computeren for at starte den forfra. At Jorden også har brug for sådan en genstart for at fungere virker logisk.

Både Laus og Isabell er dejlige karakterer der er lette at holde af. Jeg hold dog mest af Isabell gennem hele historien. Hun er handlekraftig og bare en virkelig skøn pige. Desværre hører man ikke lige så meget om hendes familie som man gør om Laus’ familie, så jeg synes jeg mangler lidt viden om Isabell for at kende hende lige så godt som jeg kender Laus.

Laus og Isabells mission virker til at starte med rimelig simpel. Men tingene viser sig ikke at være helt ligetil og noget gik tilsyneladende ikke helt efter bogen ved den sidste fornyelse. Det fungerede okay. Laus og Isabell kommer godt rundt i vores verden og oplever mange forskellige miljøer. Jeg tænke godt nok på et tidspunkt at nu måtte alle omvejene gerne stoppe, så vi kunne komme videre med den rigtige historie. Det betød dog ikke meget i det store hele, for jeg følte mig godt underholdt hele vejen igennem.

Alt i alt den dejlig, hyggelig og letlæst bog. Jeg skal helt sikkert have fat i efterfølgeren, for jeg tror at der er flere spændende eventyr i vente for Laus og Isabell. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien:


Ingen kommentarer :

Send en kommentar