Nyt på reolen #2: Harry Potter

tirsdag den 28. januar 2014

Prøv at se hvad der ventede på mig i tirsdags da jeg kom hjem fra arbejde: En stor og blå postsæk. Sådan har jeg alligevel aldrig prøvet at modtage bøger.

I løbet af sidste år sneg en tanke sig langsomt ind i hovedet på mig. Jeg har fået lyst til at genlæse Harry Potter bøgerne, men denne gang skulle det altså foregår på engelsk og jeg ville egentligt også gerne have bøgerne selv, når de nu er en klassiker inden for fantasy. Jeg var dog meget i tvivl om hvilke bøger jeg ville have for Harry Potter findes jo i et utal af udgaver med mange forskellige forsider og indbindinger. Alt det ændrede sig da Frk. Hyms viste den flotte jubilæumsboks i september sidste år. Jeg havde set forsiderne inden, men ligesom Frk. Hyms så er jeg også faldet pladask for ryggen af bøgerne. Jeg elsker at de passer sammen og danner et plot motiv når de står på hylden. Bøgerne blev skrevet på ønskesedlen til jul, men da jeg ikke fik dem og havde penge fra julegaver der var blevet byttet så blev det smukke bokssæt klikket hjem. Meget passende ankom den store sæk fra Book Depository dagen efter min eksamen, så den fungerer også lidt som en gave til mig selv for at fejre mit første 12-tal på universitet (at den så er bestilt flere uger i forvejen fortæller vi ikke til nogen).

De fleste af jer har nok set billeder af sættet, men nu viser jeg også lidt frem.


















Jeg synes de er så fine og især bagsiderne er smukke og meget enkle selvom de selvfølgelig også er ret detaljeret (selvmodsigelse, jeg ved det, men det er sådan jeg har det).

Med bøgerne i hus kan jeg begynde læsningen. Jeg har kun læst bøgerne én gang på dansk og jeg har bestemt aldrig været den store Harry Potter fan. Ja da bøgerne kom nægtede jeg faktisk at læse dem. Så hvis I havde spurgt mig på et par år siden om jeg skulle læse bøgerne igen ville jeg have svaret nej, men alligevel sidder jeg her med et fint bokssæt - så et eller andet kan drengen med lynet i panden.

2 kommentarer :

  1. Åh, det bokssæt altså. Det er noget af det smukkeste, jeg længe har set! Nøj hvor kan jeg godt forstå din begejstring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er simpelt hen så skønt. Jeg nyder virkelig at sidde at se på dem på reolen når de står og pynter så fint.

      Slet