En Mistborn-nyhed

onsdag den 30. oktober 2013

Jeg har lige læst en fantastisk nyhed omkring Brandon Sandersons Mistborn serie. Faktisk er det hele ikke en nyhed, men jeg har først fundet ud af det ved at læse det seneste indlæg på Sandersons blog. Lige nu er jeg ved at læse 2. bog i Mistborn-serien og jeg elsker den, så de 'nyheder' varmer mig hjerte og får mig til at vente i spænding.

Den første nyhed, som egentligt ikke er en nyhed er at Mistborn-serien ikke blot er tænkt som en trilogi, men som en trilogi af trilogier. Altså ni bøger i alt om den samme verden og det samme fantastiske magisystem. Den første er en epic fantasy trilogi (den der er skrevet), den næste skal være en urban fantasy trilogi og den sidste en science fiction trilogi hvor magien har gjort rumrejser mulige. Lyder det ikke helt fantastisk med så mange bøger i den dejlige Mistborn-verden? Jeg er helt overstatisk og glæder mig meget, selvom jeg endnu ikke har læst alt der til dags dato findes i Mistborn-universet.

Den anden nyhed er faktisk lidt mere en nyhed. Den kortere historie "The Alloy of Law" er en historie der foregår en del år efter begivenderne i den første Mistborn-trilogi. Nyheden er nu at der vil komme to mindre historier mere i den serie, så den også kommer til at bestå a tre bøger. Det betyder også at der i alt bliver 4 serier og 12 bøger i Mistborn-universet. Det kan man da kun elske.

I kan læse hele Brandons blogindlæg her: Two More Mistborn Novels

Ingen kommentarer :

Send en kommentar