Ordkraft i Nordkraft

onsdag den 10. april 2013



I næste uge afholdes Ordkraft i Nordkraft i Aalborg. Det er Nordjyllands største Ordfestival og i år har jeg besluttet mig for at tage med en af dagene. Festivallen foregår fra torsdag d. 18. april til lørdag d. 20. april.

Jeg er ikke sikker på hvad det helt præcist går ud på, men der er nogle forfattersamtaler som kunne være meget interessant og så kan jeg jo næsten ikke sige at jeg har boet i Aalborg, været en mega læsehest og så ikke deltaget i Nordjyllands største ordfestival. Så derfor bliver det i år at det skal afprøves.

Emneordene i år er musik og ord samt erotisk litteratur. Ikke helt lige min genre - selvom jeg aldrig har læst sådan en bog - men jeg glæder mig til at finde ud af hvor Ordkraft går ud på.

Det bliver fredag jeg vil satse på. Jeg regner med at høre forfatterne Ida-Marie Rendtorff, Mette Finderup, Peter Gotthardt og Nick Clausen. Jeg har kun læst serien "Den sidste vindrytter" af Nick Clausen, de andre forfattere har jeg aldrig læst noget af. Derudover bliver Orla Prisen uddelt og det kunne også være lidt sjovt at se det.

Hermed er fredagens program for næste uge lagt, nu krydser jeg bare fingre for at den anden halvdel af min studiegruppe også synes det er okay at holde en lille pause fra projektarbejdet den dag.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar