Halo af Alexandra Adornetto

torsdag den 28. marts 2013



Halo
Org. titel: Halo

Serie:  Halo 1
Org. serie titel: Halo 1

Alexandra Adornetto

442 sider
ISBN:  9788756799058

Politikkens forlag - 2012
Org. udgivet i 2010


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi mennesker er ikke de eneste der lever på jorden. Ind i mellem bliver engle sendt ned på jorden for at udføre en bestemt mission. Dette er hver der sker i Halo. Beth, Ivy og Gabriel sendes til Venus Cove – en mindre by – hvor de skal frelse indbyggerne for ondskab og ødelæggelse. Mens de er på jorden må de leve som menneske og sørge for at deres sande identitet forbliver en hemmelighed.

For den yngste Beth er det hendes første besøg på jorden. Hun starter på high school hvor hun hurtigt knytter sig stærkt til menneskene. Især den smukke og uopnåelige Xavier Woods gør indtryk på hende og selvom hun forsøger at lade være opstår der en dyb kærlighed mellem dem.

Mens Beth har travlt med at leve high school livet samler mørke kræfter sig i byen. For sent opdager hun at de ikke er den eneste overnaturlige kraft der findes i byen. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal synes om bogen. På en måde er det slet ikke mig med hele handlingen om teenageliv og alle de problemer det medfører, men jeg synes faktisk at det fungerede okay. I forhold til andre bøger jeg har læst i den genre så var det forfriskende at synsvinklen var hos englen Beth, den overnaturlige kraft.

Beth er en okay hovedperson. Hun er let at identificere sig med, fordi hun netop har så mange menneskelige følelser i forhold til hvad engle normalt har. Desværre er hun også temmelig naiv og lukker øjnene for det hun ikke vil se.

Der er lidt omkring kælenavne der irritere mig i bogen. Lige pludseligt bliver Gabriel omtalt som Gabe og selvom kælenavnet går igen flere gange, så er det så sporadisk så det er svært at finde ud af hvordan Beth referere til ham. Det samme gælder Xavier, selvom det her er lidt værre. Kun to gange bliver kælenavnet Xav brugt og selvom man ikke er i tvivl om hvem der tales om så forstyrre der lidt at der ikke er mere styr på bruges af kælenavne.

Jeg begyndte rigtigt at holde af bogen da de mørke kræfter begyndte at viser sig. Det tilførte en spænding til bogen som den havde rigtigt godt af, især fordi det skete forholdsvist sent i bogen. Hele konfrontationen mellem lys og mørke fylder faktisk ikke specielt meget.

Da jeg vendte sidste side, havde jeg lyst til mere, og det kan siges at være en succes – især når man tænker på den lidt langsomme start.

Alt i alt vil jeg anbefale den hvis man er til ungdomsbøger med et touch af overnaturlige elementer.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien:


Ingen kommentarer :

Send en kommentar