Temaaften med Topas

fredag den 1. februar 2013

Ugen har stået i arbejdets tegn, bortset fra tirsdag hvor min kæreste og jeg tog en smuttur til Århus. Vi har jo bestilt rejse til Kilimanjaro til sommer, og Topas havde i tirsdags en temaaften om deres bestigningsrejser. Vi valgte at tage ned for at høre det og måske have muligheden for at stille lidt spørgsmål.

Billede er fra Topas webside: topas.dk


Eftersom der er et godt stykke til Århus kørte vi midt på dagen og tilbragte eftermiddagen i gågaderne i Århus. Det blev en ret dyr fornøjelse, for jeg kom til at købe nye vinterstøvler. Det har været tiltrængt længe, og nu fik jeg prøvet dem og de var tilmed på tilbud, så jeg slog til og slæbte rundt på støvler resten af dagen. 

Selve temaaftenen var rigtigt god. Det kunne godt mærkes at den mest var beregnet til folk der endnu ikke har bestilt rejse eller fundet ud af om de vil afsted. Den første halvdel handlede generelt om det at bestige bjerge og opholde sig i højderne. Om det nødvendige udstyr og lidt om træning og forberedelse. Anden del af det handlede om de enkelte bestigningsture som Topas har. Der blev vist billeder og fortalt lidt generelt om hvor højt bjerget er og hvad man laver. 

Jeg synes det hele var ret godt og selvom Kilimanjaro både er det letteste i forhold til teknik og krav til fysisk form, så er jeg rigtig glad for at det er der vi skal hen til sommer. Jeg glæder mig og kan næsten ikke vente med at komme afsted. Kan vi så få vinteren og foråret over stået så jeg kan komme afsted?

Når det er sagt så kan det gå hen og blive en dyr fornøjelse at tage afsted til sådan en temaaften. Både min kæreste og jeg er ret interesserede i deres tur til Stok Kangri i Indien. Den tur lyder altså spændende og kunne helt klart godt være en fremtidig rejsedestination. Det skal dag tænkes meget mere igennem og pengene skal findes inden vi beslutter om det skal være en kommende rejse.

God weekend. 


Ingen kommentarer :

Send en kommentar