Prolog til ny bog af Josefine Ottesen

onsdag den 9. januar 2013

Jeg vil lige dele det her med jer, selvom den har ligget der et par dage. 

I december sidste år begyndte Josefine Ottesen at forhøre sig hos brugerne på Boggnasker om de ville være med til et samarbejde om hendes næste bog. I første omgang er alle velkomne til at leget med, senere vil hun snævre antallet af personer der får lov at se manus ned. Men alt det sker først meget senere og lige nu kan alle være med.

Josefine har lagt prologen ud til bogen og dette er hvad hun skriver til os boggnaskere:

Kære Boggnaskere.

Her er så prologen til min nye roman. Jeg knokler ihærdigt for at skrive den færdig og er sådan ca. halvvejs i første gennemskrivning. Det betyder, at prologen stadig kan ændre sig en del – i virkeligheden er den jo det allersidste, der bliver skrevet færdig. Man kan sige, at prologen fungerer lidt ligesom anslaget i en film: når man læser den, skal man få en fornemmelse af bogens stemning og tema og hvad plottets grundkarakterer repræsenterer.

Så jeg er selvfølgelig vildt nysgerrig efter at høre, hvordan I læser prologen, som den er på nuværende tidspunkt. For mig er spørgsmålet jo, om den sætter jer på sporet af bogens handling/tema/udvikling, eller om jeg har ramt HELT ved siden af.

Derfor får I heller ikke mere at vide om bogen og historien lige nu, for nu sidder jeg bare og venter spændt på at høre, hvilke tanker prologen sætter i gang hos jer, og hvordan I forestiller jer, at bogen udvikler sig derfra. I er velkomne til at komme med bud på bogens handling, plot og udvikling – og hold jer endelig ikke tilbage med at ”skrive videre”, hvis det trækker i tastaturmusklerne J Jeg vil læse det hele med glæde de næste par uger. I er også meget velkomne til at kommenterer hinandens indlæg – det giver nemlig mig god indsigt i, hvor forskelligt I læser, alt sammen nyttigt for det endelige resultat.

I må meget gerne dele tekststykket med venner i jeres forskellige netværk, for jeg er interesseret i at samle så mange kommentarer som muligt på dette tidspunkt – senere i processen bliver jeg mere snerpet og kun ganske få får lov at komme tæt på manus J

Mange skrivelystne hilsner
Josefine


Prologen findes her: Boggnasker.dk - Prolog af Josefine Ottesen
Så kan de af jer der har lyst til at læse med gøre det. Jeg synes at det er et spændende projekt hun har gang i. 

1 kommentar :

  1. Præcis jeg har det på samme måde. Jeg ville aldrig nogen sinde have købt bogen, og er glad for at jeg ikke har brugt penge på den.

    SvarSlet