Mit bogår 2012

lørdag den 5. januar 2013


Nu er vi nået næsten en uge ind i det nye år, og det er vidst på tide at jeg lige samler op på mine oplevelser på bogfronten det sidste år. Der har været rigtigt mange gode bøger og noget af det der fylder mest er mit møde med George R. R. Martin og serien "A Song of Ice and Fire". Der har dog været mange andre bøger og her vil jeg opdatere lidt på hvad der var godt og skidt. Jeg starter med en del tal, for jeg elsker tal, og de bliver alligevel regnet ud, i min lille oversigt over læste bøger, så synes det er meget sjovt at dele det med jer. 

Mål på Goodreads:
Jeg var ikke rigtigt klar på at tage nogen bogudfordringer op, men endte alligevel med at sætte et beskedent mål på 25 læste bøger på Goodreads. Målet blev nået, og jeg forhøjede antallet til 30 stk.

Antal læste bøger: 31 bøger - så det opdaterede mål på goodreads blev nået.
- Heraf på engelsk: kun 4 stk., men til gengæld fire rigtigt gode bøger.
Antal læste sider: 10.940 sider
Gennemsnitligt antal sider: 352.9 sider, lidt mindre end i 2011 - til gengæld er der lidt flere bøger læst.

Korteste bog: Den lille prins af Antoine De Saint-Exupéry (106 sider)
Længste bog: The Wise Man's Fear af Patrick Rothfuss (994 sider)

Den bedste bog: 
Det må blive A Game of Thrones af George R. R. Martin. Den er helt fantastisk og jeg er super glad for at være kommet i gang med serien. Det univers er så detaljeret at man slet ikke opfatter det hele første gang man læser bogen. Det er helt sikkert et godt bud på en bog der skal genlæses senere i livet. 

Den dårligste/mest skuffende bog:
De faldne engles by a Cassandra Clare var klart den mest skuffende bog jeg har læst i år. Jeg har ellers synes at de andre i serien var okay, men denne her faldt helt igennem for mig. Hendes nye serie synes jeg ellers er ret vidunderlig, men jeg tror at hun er ved at koge for meget suppe på Clary og Jace. 

Favorit forside:
Faktisk må jeg nævne tre her, men det er bøger i en serie og både for og bagsiderne hænger sammen. Det synes jeg er fedt og så er farverne rigtigt fine. Det er selvfølgelig bøgerne i serien Den Sidste Vindrytter af Nick Clausen jeg snakker om.




Ingen kommentarer :

Send en kommentar