Skammerens Datter 2 på Østre Gasværk

torsdag den 8. november 2012

I min omtale af musikteaterforestillingen "Skammerens Datter" fortalte jeg at Østre Gasværk planlægger at spille fortsættelsen næste år. Nu er de selv ude på facebook og bekræfter det, så den er altså godt nok. Skammerens Datter 2 vil spille i efteråret 2013 på Østre Gasværk.


Da jeg hørte det i teatret, tænkte jeg på det som om det var anden bog i serien, Skammertegnet, der skulle spilles og at de måske ville spille alle de resterende tre bøger over de næste tre år, men sådan bliver det (desværre) ikke.

Lene Kaaberbøl skriver de tre sidste bøger om til en historie hvor Dinas endelige opgør med med Drakan og dragen orden vil finde sted. Det lyder okay, men jeg er alligevel lidt bange for hvad der kan ske, og så kommer der jo til at mange en hel del. Jeg havde lige glædet mig til at se Sezaun på de skrå brædder. Jeg tror han kunne gøre det godt der, og jeg ville have elsket at høre ham spille fløjte. Den drøm må jeg hellere lade være med at tænke for meget over, for jeg tror ikke at der er plads til ham i en Skammerens Datter 2 på Østre Gasværk.

Billetsalget er allerede starten, men kun i en meget kort periode. Østre Gasværk skriver selv på facebook at premieren vil ligge før og sidste spilledag vil være efter. De fleste forestillinger i den uge de er til salg i nu er også allerede udsolgt.

Om det bliver de samme skuespillere er heller ikke helt på plads endnu, men dog skriver Østre Gasværk at Amalie-Marie Nybroe Fjeldmose igen vil spille Dina. Det er godt, for det ville være meget mærkeligt hvis stykkets store hovedrolle skulle spilles af en anden. Jeg håber og at dem der spiller Rosa, Nico, Drakan og Melusina skal være med næste år. Det er dem jeg mener er de øvrige nøglepersoner og de ville være svære at udskifte.

Selvom det kun bliver en forestilling mere, så er jeg super glad, og jeg skal helt sikkert i teateret næste år for at se afslutningen på historien - også selvom slutningen bliver en del anderledes end bogen.

Der kan ses en lille smule mere her: Billetbillet.dk - Skammerens Datter 2

 - Selvom det meste der er afsløret om forestillingen står på Østre Gasværks facebookside: Gasværket (Facebook)

Ingen kommentarer :

Send en kommentar