Rigtigt studiearbejde

fredag den 2. november 2012

Nu tør jeg godt fortælle det til jer, for nu er jeg nemlig helt sikker. Jeg har fået studiearbejde hos Naturstyrelsen, og i går var jeg til en lille introduktion til det hele. Når indlægget her bliver postet sidder jeg forhåbentligt og er i fuld gang med at lære alle de nye ting der skal læres.


Naturstyrelsen gik sidste år i gang med et projekt der skal registrere alle §3-naturtyper. Der var en registrering i 1992, men det er ikke alle steder at den er blevet vedligeholdt og nu vil man gerne vide om registreringerne passer, om der er tabt natur og om der er ny eller overset natur der også skal registreres. Hele projektet skal være færdigt næste år. Min opgave i det her bliver at lave luftfototolkninger. Det vil sige at jeg skal gennemgå en hel bunke registreringer, kigge på luftfoto fra forskellige år, og så vurdere om registreringen passer eller om der er en konflikt. Derudover så skal det også undersøges om der kan være nye interessante naturområder. Der kan læses mere om hele projektet her: Naturstyrelsen - Opdatering af § 3 natur

Det lyder rigtigt fint og jeg glæder mig til at komme i gang med noget rigtigt studierelevant arbejde.


Ingen kommentarer :

Send en kommentar