Bøger til anmeldelse #1

lørdag den 10. november 2012

I onsdags modtog jeg Hobbitten af J. R. R. Tolikien til anmeldelse. Da Kristian fra Gyldendal skrev og spurgte om jeg ville anmelde bogen sagde jeg straks ja. Jeg har faktisk læst bogen en gang, men det var i 7. klasse og det er efterhånden ved at være en del år siden, og jeg tænkte at den godt kunne trænge til en opfriskning, nu hvor den første film snart for præmiere i biografen. Jeg håber at dette kan være startskuddet til at jeg får læst Ringenes Herre bøgerne og at jeg får set de 3 film, for nogle gange er det lidt pinligt at jeg endnu ikke hverken hat læst bøgerne eller set filmene.

Og netop at der kommer en film baseret på Hobbitten er da også en af årsagerne til at Gyldendal genudgiver bogen i en nyoversat udgave. Den anden grund er at bogen i år fylder 75, og derfor er der et jubilæum der skal fejres. Bogen udkom den 6. november, og har således kun været på hylderne i nogle få dage.

Bogen jeg har modtaget er i paperback og med filmcover, men det er bare så flot og man får rigtigt lyst til at se filmen når man har læst bogen. Desværre er posten ikke altid lige god ved bøger i pakker, for min havde fået et lille slag og en revne på det nederste af ryggen.


Læs mere om bogen på gyldendals hjemmeside: Gyldendal - Hobbitten
.... eller vent på at jeg kommer med en anmeldelse her.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar