Top Ten Tuesday: Halloween

tirsdag den 23. oktober 2012

Jeg springer med på bølger og forsøger mig med "Broke and the Bookish's" Top Ten Tuesday feature. Hver uge er der et nyt emne til en top ti liste.


I denne uge er temaet: Top Ten Books To Get In The Halloween Spirit
Det her er et emne jeg ikke har læst ret meget inden for, eller også så læser jeg dem i hvert fald ikke op til halloween eller fordi jeg vil i halloween-humør. Nogle af bøgerne er måske mest med fordi de indeholder elementer af Halloween relaterede ting som hekse, vampyrer og djævle, og andre er kommet med på listen efter en pludselig indskydelse. Bøgerne er nævnt i tilfældig rækkefølge.


Heksejægerens Lærling af Joseph Delaney

Lang tid siden den er læst, men husker at den havde en god mængde uhygge over sig. 
Djævelens lærling af Kenneth Bøgh Andersen

Helvede, djævle, satan og en alt for sød dreng, der lærer lidt om ondskab. 
Nattens hus af P. C. Cast og Kristin Cast

Vampyrer er vel lidt en obligatorisk del af Halloween?
Den Sorte Bog – De hemmelige optegnelser af F. E. Higgins

Den havde også en fin portion af uhygge. 
Dødens Jagt af Joe Hill

Hvorfor jeg læste den ved jeg ikke, men jeg fandt nok først ud af hvad det var for en bog da jeg var halvejs. Nok noget af det nærmeste jeg kommer på at have læst en gyser. 
Ravneporten af Anthony Horowitz

Dejlig bog. Uhygge, men mest af alt med på listen på grund af en fornemmelse af at den passer her. 
Sabriel af Garth Nix

Pludselig indskydelse med at den skulle på listen
Dragerne kommer af A. J. Lake

Denne her synes jeg også bare skulle med. 
Heksenes Krig af Maite Carranza

Hekse. Kommer man nogenside igennem en halloween uden at se en der er klædt ud som heks? Her handler bogen i hvert fald om hekse. 

Det blev til ni bøger denne gang. Jeg kan desværre ikke lige komme på den sidste.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar