Forsøg på at få flere studerende

søndag den 17. juni 2012

Jeg har skrevet om det et par gange før, men min uddannelse til Landinspektør er lidt i krise fordi der ikke rigtigt kommer så mange studerende som vi gerne vil have. På mit semester er vi f.eks. kun 15 studerende, fordelt med 9 i Aalborg og 6 i Ballerup. Det er ikke ret mange, og derfor så bliver der gjort rigtigt meget for at gøre vores uddannelse mere synligt. Seneste projekt på stammen er noget reklame om at vi elsker oversvømmelser - altså at løse de problemer der opstår ved oversvømmelserne. Til det formål skulle der bruges nogle billeder af nogle rigtige landinspektører og jeg var derfor sammen med 3 andre ude for at få taget nogle billeder. Reklamerne har efterhånden været på nettet i noget tid, men jeg har endnu ikke set mig selv på nogle af dem. Nu ser jeg heller ikke reklamerne så tit, fordi jeg nok ikke helt hører til den målgruppe der egentligt skal se dem.

Det fælles billede der blev taget, og som er blevet trykt på en hel bunke postkort ser sådan her ud:





Meningen med kampagnen er at reklamerne på nettet skal fører en videre til dette dejlige spørgeskema: Test dig selv

Noget af det sjoveste var at reklamemanden havde nogle ret forudindtagede fordomme om hvordan en landinspektør går klædt. Han kunne f.eks. ikke forstå at vi ikke mødte op i fjeldræven-bukser og at det ikke er alle landinspektører der tilfældigvis ejer et par høje gummistøvler. Vi er altså helt almindelige mennesker, der går i helt almindeligt tøj - inkl. cowboybukser - ligesom alle andre unge mennesker.

Der er forresten også radiospots på de nordjyske radiokanaler - har hørt den nogle gange på RadioAura.

Har I set reklamerne?

Ingen kommentarer :

Send en kommentar