Glimt fra min hverdag #2

mandag den 5. december 2011

Så er december rigtigt startet. Julen rykker nærmere med hastige skridt og inden jeg får set mig om er det juleaften. Jeg har ikke fået pyntet op endnu. Julen vil bare ikke rigtigt tag fat i mig i år, og der er ingen kæmpe trang til at fylde stuen med nisser og lys. Måske får jeg pyntet op i den kommende uge, men jeg er ikke sikker.

Jeg har været til den første julefrokost. Det var med studiet og som sædvanligt endte det med at blive mega hyggeligt. Jeg havde på forhånd tænkt at jeg skulle forholdsvis tidligt hjem, for det havde været både en lang og hård dag, men alligevel endte det med at jeg var blandt de sidste der tog afsted omkring kl. 3.

Nu har frosten og sneen også sat sit mærke på december og julen. Af en eller anden grund gør sne at julen kommer lidt tættere på og det kan godt være at sneen får mig til at finde julepynten frem. Sne er rigtigt hyggeligt, men is er en af mine knap så gode venner. Det var i hvert fald ikke så sjovt at køre i morges og det første sving fra stien ud på cykelstien resulterede i at både cykel og jeg lagde os ned på den spejlblanke cykelsti. Den var godt nok glat og det var var næsten heller ikke til at så fast på fødderne. Lidt længere henne af stien er et barn faldet og leder efter noget. Som det gode menneske jeg nu er tænker jeg at jeg lige kan stoppe op og hjælpe til. Det skulle jeg ikke have tænkt for det at trykke på bremsen var ikke en god ide og cyklen lagde sig endnu engang ned på stien. Resten af vejen til uni foregik på fortovet der sjovt nok ikke var så glat og så gik det meget langsomt. Men jeg kom frem og det er jo det vigtigste.

Selvom jeg nødigt ville gøre det igen bliver det nok ikke sidste gang jeg forsøger mig med en cykeltur på en skøjtebane, hvis vinteren fortsætter med frost.

Nu sidder jeg under dynen og prøver at læse lidt til eksamen og få styr på det der fotogrammetri.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar