Alene på uni i mørket

tirsdag den 15. november 2011

Kender I det når man er den eneste der sidder tilbage. Den eneste i en meget stor og mørk bygning. Lige nu sidder jeg i mit grupperum på uni og der er meget stille. Jeg kunne måske nok tage hjem, men om 45 min skal jeg videre den modsatte vej, så der er ikke rigtigt nogen grund til at køre hjem først. Lyset slukke sådan ca. hvert 8. min fordi jeg sidder stille foran computeren og min cykel holder sikkert helt alene ude i cykelstativet.

Dagens arbejde er færdigt og der er efterhånden ved at være ret godt styr på projektet. Vi er i gang med den fase 4 - den sidste del - der handler om at sammenligne forskellige kortprodukter. Vi sammenligner de kort vi selv har lavet i projektet, men tager også kort med som Aalborg Kommunes tekniske kort og Cowi's ortofoto DDOland2010. Når det er færdigt skal projektet snart afleveres og så skal eksamener overstås og så er der en dejlig juleferie.

Lige nu har jeg godt styr på det. Jeg synes at det kører godt og der er lys for enden af tunnellen. Det eneste der kan bekymre mig lidt er det der med at læse op til eksamen. Den del er jeg vidst ikke så god til, og jeg kan mærke at det er lidt vigtigere i år at få læst ordentligt op - der er mange ting der skal kunnes. Til gengæld bliver jeg mindre og mindre skræmt over den del af semestret der handler om fotogrammetri. Den del får jeg mere og mere styr på for hver dag og for hver gang jeg snakker med vores vejleder. Vores vejleder er sådan en person hvor man skal have rigtigt god tid, når man skal snakke med ham. Har man et enkelt lille spørgsmål skal man gerne sætte en time eller to af, for så skal man jo lige snakke om alt muligt andet. Nogle gange er det for at sige det ligeud møgirriterende, men på den anden side, så går man derfra og føler at man har forstået det man har snakket om. Jeg er i hvert fald begyndt at sætte pris på det.

I får lige en figur jeg har arbejde på og med i dag, selvom der nok ikke er mange der forstår den.


Ingen kommentarer :

Send en kommentar