Mit liv er nu meget godt

mandag den 2. maj 2011


I den sidste tid har jeg skrevet ret meget om at jeg har helt vildt travlt, og at jeg ikke har tid til alt det jeg gerne vil nå. Men når jeg træder uden for min egen lille verden og ser mit liv udefra ser det nu ret godt ud. Jeg har altid noget at lave, jeg keder mig aldrig, jeg går på et rigtigt godt studie og mine studiekammerater ville jeg ikke undvære. Jeg er lige flyttet samme med min kæreste i det hyggeligste lille rækkehus med mini frimærke-have, jeg har mine fritidsinteresser som spejder, og læsning af bøger, jeg har mulighed for at deltage i tonsvis af sociale arrangementer på studiet. Jeg skal på sommerferie med min kæreste til sommer uden nogen andre jeg kender, og jeg skal bare lige igennem 4. semester før jeg skal afsted. Jeg har travlt og jeg er glad.

Jeg han ikke huske om jeg tidligere har skrevet om hvor jeg skal hen på sommerferie. Ligegyldigt hvad så vil jeg gøre det nu. I julegave sidste år fik jeg en helt ubeskrivelig gave af min kæreste, en vandreferie til Marokko. Jeg var mildt sagt noget overrasket over den gave, og utroligt glad. Vi havde i lidt tid snakket om at det kunne være sjovt at tage afsted, men jeg havde ikke regnet med at få den i gave. Vi bestilte turen kort efter jul. For en lille måned siden opdagede vi et problem. Martin aftjener sin værnepligt lige nu og har fået lyst til at fortsætte derinde. Spørgsmålet var jo så bare hvornår han har ferie og om det passede med den vi havde bestilt. Efter i lang tid at have prøvet at finde ud af hvornår der er ferie i militæret, fik vi endelig et tidspunkt og det viste sig så at rejsen skulle flyttes. Det lykkedes lige i sidste øjeblik og vi er nu helt sikre på at kunne komme afsted.

Lad mig fortælle jer lidt mere. Det er en rejse med Topas Rejser og er næsten udelukkende en vandreferie i Høje Atlas i Marokko. Vi skal flyve fra København til Marrakech og være i den by en enkelt dag før der køres op i bjergene hvor vandreturen begynder. Vi skal gå med en almindelig dagstursrygsæk, mens vores bagage vil blive båret at mulddyr. Vandreturen foregår rundt om i Høje atlas og slutter af med en tur op på Nordafrikas højeste bjerg Jebel Toubkal i 4167 meters højde. 



Jeg glæder mig helt ustyrligt meget til vi skal afsted. Det bliver så min første tur til Afrika. Det bliver sjovt at opleve en kultur og natur der er så anderledes i forhold til den kendte danske.

Når man skal på sådan en vandreferie skal der jo trænes lidt, og der er lige kommet en god chance. Ladywalk her i slutningen af maj. Vi er 3 piger fra studiet der tager med og skal nok gå omkring 12 km. Det bliver meget godt at kunne bruge det som træning og så samtidig støtte er godt formål.

Jeg vil snart gå i seng, og være klar til at tegne i Autocad, og lære om matematiske grundlag for kortprojektioner.

2 kommentarer :

  1. Hvor lyder det spændende! :D
    En dag vil jeg også ud og rejse og opleve fremmede sprog og kulturer tæt på :D

    SvarSlet
  2. Ja, jeg glæder mig som sagt også ret meget og kan næsten ikke vente til det bliver sommerferie.

    SvarSlet